Juhannuksen alla jatkoin kanootin pohjan rimoittamista. Pikkuhiljaa alkaa kanootin muoto hamottumaan muotissaan. Harmillisesti materiaali loppui kesken, jolloin keskelle kanoottia jäi neljän riman kokoinen reikä. Sen jälkeen ei jäänyt muuta vaihtoehtoa, kuin jäädä odottamaan, että saan ostettua rimaa lisää. Loppuajan käytin hioen liimasaumoja viilalla tasaisemmiksi.

Vaitettavasti Terpolilla ei ollut enää samaa Airex-levyä, mitä olin käyttänyt, vaan jouduin tyytymään kevyempään Divinycelin levyyn. Materiaalina tuo Divinycelin levy oli Airexin levyä pehmeämpää ja joustavampaa. Ehkä myös hieman heikompaa, mutta käsitellessä ei niin haurasta kuin Airexin levy. Toivottavsti se kuitenkin täyttää paikkansa tuossa pohjan keskellä.

Kauhun heikkiä tuli siinä, kun siirtäessäni muottiani parempaan asentoon työstämistä varten, pääsi toinen pukeista kaatumaan ja sen jalka työntyi kanootin kyljestä läpi. Onneksi muotti kuitenkin halkesi varsin siististi ja oli suhteellisen helposti liimattavissa kasaan ilman pahempia vaurioita:

Kanootin keulassa oli hankala kohta, jossa sisäkeulan loppumisen jälkeen rimat tulevat turhan lähelle toisiaan. Kölin tukeminen noin kapeaan kohtaan olisi vaatinut melkoista kittaamista, joten liimasin siihen pienen palan ylimääräistä Airex-levyä ja hioin sen sopivaksi paikan muotoihin.

Myös kanootin perään liimasin palat levyä, helpottamaan tasaisen pyöreän muodon saamista perään:

Kanootin muoto alkaa hahmottumaan. Keskellä kellertävän väriset Divinycelistä leikatut rimat.

Lopuksi vielä kyllästin kanootin pinnan epoksilla, jotta se kestäisi paremmin hiomista ja sivelin vielä kittiä kaikkiin vielä raollaan olleisiin saumoihin.

Seuraavaksi onkin edessä melkoinen hiontaurakka, kun täytyisi saada kanootin lopullinen muoto hiotuksi.